donderdag 1 september 2016

POFFERTJESMAKER - first impressions


Toen ik deze poffertjes maker zag staan bij de Kruidvat kon ik het niet laten om hem te kopen. Hij was ook nog eens in de aanbieding (van 25 naar 15 euro) en voor dat geld is het al helemaal leuk om eens uit te proberen. In dit artikel laat ik zien hoe ik hem voor de eerste keer uitprobeer. Ben je benieuwd? Lees snel door!





Dit is wat je uit de doos haalt als je hem openmaakt. Ik heb eerst even de gebruiksaanwijzing gelezen voordat ik aan de slag ben gegaan, maar eigenlijk is het allemaal best wel vanzelfsprekend. 


Je moet natuurlijk wel beslag hebben, ik heb even gegoogeld en kwam op een recept van Brenda Kookt . Maar omdat het in dit artikel niet gaat om het recept ga ik daar ook niet te diep op in. 
 

Zodra je je beslag klaar hebt staan is het tijd om de machine klaar te maken. Je steekt de stekker in het stopcontact en zet het aanknopje aan. Het duurt ongeveer 5 minuten voordat hij helemaal op temperatuur is.


Dan is het tijd om de plaat in te vetten met boter of olie. 



Er zijn verschillende manieren om het beslag in de vormpjes te gieten. Zo kun je bijvoorbeeld een flesje gebruiken, een spuitzak (kan ook een wegwerp spuitzak zijn), je kunt het beslag met ene leper er in gieten of met een maatbeker bijvoorbeeld (dat is wat ik heb gedaan, werkte prima)


Het was de eerste keer wel even proberen hoeveel beslag je er in moet doen om een beetje normale poffertjes te krijgen, maar zoals je straks kunt zien gaat dit de tweede ronde beter..



Ik vond dat de poffertjes op een prima tempo bakken. Niet te snel maar ook niet super langzaam. Prima. 



Overall ben ik zeer tevreden over deze poffertjes maker. Ik moet nog wel wat aanpassingen doen aan het recept, maar dat gaat helemaal goed komen!


Je moet natuurlijk niet vergeten de poffertjesmaker na afloop uit te zetten en wanneer deze is afgekoeld ook weer schoon te maken. Dit kan gewoon met een vochtig doekje. Daarna maak je de plaat weer droog en kan de machine weer terug in de doos!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten