dinsdag 5 juli 2016

Nieuwe levensfase?


As you may or may not know, ben ik geslaagd voor mijn Havo!! En heb ik nu vakantie. Maar nu ik klaar ben met de middelbare school, is het tijd voor iets nieuws. Sommige mensen weten al vanaf jongs af aan wat ze willen worden, of naar welke school ze willen gaan, sommigen komen door open dagen te bezoeken er achter welke richting ze willen gaan kiezen, sommigen stoppen met school en gaan werken en sommigen gaan een hoger niveau doen. En dan ben ik daar, sinds de 3e denkend dat ik naar de hogere hotelschool zou gaan, maar na een open dag te hebben bezocht er achter gekomen dat dat niks voor mij is.



Wat nu. Samen met mijn moeder heb ik vele open dagen van allerlei scholen en allerlei richtingen bezocht, van psychologie tot international business management. Soms wist ik al meteen dat het het sowieso niet zou worden, soms leek het me 'wel leuk' maar eigenlijk bij bijna geen 1 opleiding had ik het gevoel dat de opleiding bij mij paste. De enige school waar ik zelf een goed gevoel bij kreeg was de Willem de Kooning academie in Rotterdam en dan in het bijzonder de opleiding lifestyle maar voor deze opleiding moet je worden toegelaten met een portfolio van ongeveer 20 stukken er in en die had ik nog niet. Ook hadden bijna alle studenten die ik bij deze opleiding heb gesproken minimaal 1 en soms zelf 2 tussenjaren genomen. Mede daarom heb ik er voor gekozen om ook een tussenjaar te nemen. Onder andere om aan mijn portfolio te werken maar ook om erachter te komen wat ik nou echt leuk vind.

Een tussenjaar dus, leuk, maar wat ga je dan doen? Er zijn verschillende mogelijkheden om een tussenjaar in te vullen, je kan gaan werken, je kan vrijwilligerswerk gaan doen, je kan gaan reizen, maar je kan ook naar school gaan in het buitenland. Bijvoorbeeld via een organisatie zoals EF. En dat is dan ook wat ik volgend jaar ga doen. Ik ga voor 6 maanden naar Los Angeles om mijn 'engels te verbeteren', want ik krijg daar vooral engels les, maar eigenlijk doe ik het meer voor de ervaring.


Waarom LA? Er zijn zooooo veel bestemmingen die je kan kiezen om naartoe te gaan, maar waarom kies ik dan voor LA? Nou het zit zo, je kan bij sommige scholen een extra vak er bij kiezen, (moet je maart even op de site kijken welke vakken dit allemaal zijn, dat weet ik niet uit mijn  hoofd) maar tussen die vakken zat dus ook het vak Media & Art wat dus goed zou aansluiten op wat ik het volgende schooljaar dan zou willen gaan doen, maar dit vak werd alleen gegeven in Londen, New York en Los Angeles, en toen is mij  voorkeur uitgegaan naar Los Angeles :)


Maar jezus hey, een half jaar weg..... Ja ik vind het eigenlijk best wel heel spannend allemaal. Een half jaar zonder mijn familie, vrienden, Nederlandse stampot, noem maar op. Maar er zit eigenlijk nog iets achter, mijn ouders hebben namelijk een huis in Frankrijk gevonden en willen daar heen verhuizen...

Wait what?! Ja naar Frankrijk dus, en de vraag die mij dan standaard gesteld wordt als mensen dat horen, ''en ga jij niet mee?'' Nee ik ga niet mee, hoewel mijn ouders dat wel super leuk zouden vinden blijf ik liever in Nederland en ga ik hier studeren. Maar dat betekend wel dat ik dan helemaal op mezelf ben aangewezen, dat is dus ook een van de redenen waarom ik een half jaar in het buitenland ga 'wonen', voor de ervaring van het zelfstandig zijn, zelf dingen ondernemen en volwassen worden.


Dus er gaat een hoop veranderen het komende half jaar, maar dat gaat natuurlijk allemaal op mijn blog terugkomen!! Dus stay tuned als je dat nog niet deed, misschien is het ook handig om als je op de hoogte wil blijven je te abonneren op mijn blog, ergens op de home page staat een knopje met ''volg mij via email'' als je dat invult zul je vanzelf op de hoogte gehouden worden!

Binnenkort komen er trouwens ook nieuwe youtube filmpjes aan :)

xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten