woensdag 16 september 2015

Licht Letter - DIY


Letters zijn tegenwoordig heel erg hip als decoratie en je ziet ze dan ook veel in woonbladen en winkels. Mijn moeder en ik vinden het altijd super tof om rond te kijken in woonwinkels en laatst zagen we een super gave letter. Hij was ongeveer 50 cm groot en van ijzer ofzo en hij had van die super gave lampen er in maar hij was zoooo duur, rond de 400 euro!? Dus ik dacht, ik kan zelf ook zo iets maken, wel minder mooi en groot, maar wel super tof. Dus dat heb ik gedaan, wil je zien hoe? klik dan verder!




Benodigdheden:
- Een kartonnen letter (xenos)
- Een snijmesje (action)
- Lampjes (action) 
- Verf (action)


Snij je letter open, dit wordt de achterkant



Teken de plekken waar je de lampjes wilt hebben


Maak een gaatje op die plekken


Zorg ervoor dat er een lampje doorheen past, ik heb dit gedaan door er met een potlood doorheen te steken.





Verf je letter in elke kleur die je maar wilt, ik heb voor simpel wit gekozen.




Doe zo veel laagjes tot dat het goed gedekt is


Doe je lampje er helemaal doorheen


Druk dan de lelijke randjes van het gaatje een beetje in


En duw je lampje dan weer terug


Lelijke plekjes kan je achteraf nog bij witten


Nu heb je alleen nog een hele slinger lampjes over


Prop deze in je letter aan de achterkant



Laat nog wel een stukje over voor de batterijen/aanuit knop



En nu is hij af!




Het was dus best wel moeilijk om een mooie foto te maken :'(






Geen opmerkingen:

Een reactie posten